Jarkko Rasinperä esittäytyy

Olen 46-vuotias perheenisä Seinäjoelta. Perheeseeni kuuluu avovaimo ja kaksi alakouluikäistä poikaa. Olen koulutukseltani markkinoinnin tradenomi. Valmistuin Satakunnan ammattikorkeakoulusta Liiketalouden Porin yksiköstä joulukuussa 2005. Viimeiset 20 vuotta olen työskennellyt pääasiassa myynti- ja asiakaspalvelutehtävissä Etelä-Pohjanmaan alueella.

Koen tarvitsevani opinnoissani ihan perustason opetusta joissa käydään termien lisäksi asiat läpi yksinkertaisesti ja mieluusti havainnollistaen. Omista opiskeluajoistani on 20 vuotta aikaa joten jo itse opiskelun opettelussa menee taas hetken aikaa. Haasteellisissa tilanteissa ja vaikeiden tehtävien kohdalla pyrin ensimmäisenä selvittämään mistä löydän niihin ensin itse apua. Selvitän, onko asiaan olemassa valmis ratkaisu jossain ja mikäli ei ole, niin pyrin selvittämään yhteystiedot tai tahot mistä haasteelliseen tilanteeseen tai vaikeaan tehtävään voi kysyä neuvoa.

Itseäni motivoi uusien asioiden opettelussa nykyinen kilpailutilanne lähes asiassa kuin asiassa. Mikäli jää itse paikalleen eikä kehitä taitojaan käy niin, että muut menevät nopeasti ohi. Varsinkin työmarkkinoilla on hankittava jatkuvasti lisää erityisosaamista nopeasti muuttuvassa maailmassa.

Omiksi vahvuuksikseni koen näissä opinnoissa juurikin kovan motivaation uuden oppimiseen ja palavan halun monipuolistaa omaa osaamistani vastaamaan työmarkkinoilla olevia ja itseäni kiinnostavia avoimia työtehtäviä. Vastaavasti heikkouksiani näitä opintoja koskien ovat melko vaatimaton lähtötaso tätä alaa koskien sekä siviilielämän taloudelliset haasteet ja pakottava tarve päästä nopeasti takaisin työelämään.